Subject: Pöördimine sotsiaalministri poole,
From: "Aleksei Gaidajenko" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: "Gerli Baida"
Date: Fri, 4 Apr 2025 11:34:56 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Austatud sotsiaalminister Karmen Joller,
Eilse ETV saate "Esimene stuudio" vahendusel teatasite, et olete loonud
tervishoiusüsteemi korraldamiseks nõuandeva organi, kuhu kuuluvad 11
arsti. Tänan teid selle initsiatiivi eest – süsteemne ja
eksperditeadmistel põhinev lähenemine on oluline, et kujundada kestlik ja
patsiendikeskne tervishoid.
Pöördun teie poole ettepanekuga kutsuda nõuandvasse organisse osalema ka
õdesid. Õed moodustavad suurima osa tervishoiutöötajatest – Eestis
tegutseb ligi 10 000 õde, kes on patsiendi kõrval igapäevaselt, kõigis
hooldus- ja ravietappides. Meie roll ei piirdu ainult ravi toetamisega,
vaid hõlmab ka ennetust, krooniliste haiguste juhtimist, tervisedendust,
patsiendinõustamist ning koordineeritud meeskonnatööd.
Õdede kaasamine süsteemsetesse aruteludesse ja otsustusprotsessidesse
tugevdab reformide kvaliteeti ja elluviimist. Meil on laiapõhjaline vaade
nii esmatasandi kui haiglaravi tegelikule toimimisele, patsientide
vajadustele ja ka kitsaskohtadele, mis sageli jäävad silma just õdede
kaudu.
Tervishoiureformide edukus sõltub suuresti sellest, kuivõrd suudetakse
kaasata kogu tervishoiutiim – see tähendab ka õdede hääle kuulamist ja
professionaalse kogemuse rakendamist poliitikakujunduses. Meie soov ja
valmisolek on panustada tervishoiusüsteemi arengusse strateegiliselt,
teaduspõhiselt ja patsiendikeskselt.
Palun kaaluge võimalust täiendada loodud nõuandvat organit, kaasates sinna
ka õdede esindaja(d).
Lugupidamisega,
Aleksei Gaidajenko APN, MA, MSc

Juhatuse liige - õendusjuht|AS Lääne-Tallinna Keskhaigla

+372 53432504 |  <mailto:[email-masked]>
[email-masked] |  <http://www.keskhaigla.ee/>
www.keskhaigla.ee

See e-kiri ja kõik manused võivad sisaldada konfidentsiaalset ja
privilegeeritud teavet. Kui te ei ole mõeldud saajaks, palun teavitage
saatjat viivitamatult tagastava e-kirjaga, kustutage see e-kiri ja
hävitage kõik koopiad. Selle teabe igasugune levitamine või kasutamine
kellegi muu kui kavandatud vastuvõtja poolt on volitamata ja võib olla
ebaseaduslik.

This e-mail and any attachment may contain confidential and privileged
information. If you are not the intended recipient, please notify the
sender immediately by return e-mail, delete this e-mail and destroy any
copies. Any dissemination or use of this information by a person other
than the intended recipients is unauthorized and may be illegal.